ΤΑ ΚΑΒΕΙΡΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ



                             






                         

                                           ΤΑ   ΚΑΒΕΙΡΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Τα μυστήρια των καβείρων  ξεκίνησαν στην Σαμοθράκη  και συνεχίστηκαν  στην Κρήτη και την Μήλο.
Είναι τα κατεξοχήν μυστήρια μετουσίωσης της υλικής δομής του ανθρώπινου σώματος
 μέσω του ιερού πυρός. Το << ιερόν πύρ>>  είναι εκέινο που αναδομεί τα επτά βασικά τσάκρα  έτσι ώστε να λειτουργήσουν σε επτά αλληλοδιαδοχικά επίπεδα ανώτερης συνειδητότητας.
Σε πρώτο επίπεδο  το τσάκρα της βάσης το οποίο αποτελεί την σύνδεση του ανθρώπου με το ζωικό βασίλειο, είναι το αντικείμενο της βασικής μελέτης και των καθαρμών.
Οι καθαρμοί στα καβείρια μυστήρια πραγματοποιούνται μέσα στο ιερό και όχι στην φύση σε ποταμούς ή λίμνες. Χρησιμοποιείται για τον συγκεκριμένο πρώτο καθαρμό της βάσης μία ιδιαίτερη τελετουργία.
Πρώτα γίνεται επίκληση  στην μητέρα γή, η οποία για τους μύστες των Καβειρίων έχει την
ονομασία «φωτεινή μητέρα» Στην πελασγική διάλεκτο η λέξη κατά περίεργο τρόπο προφέρεται και διαβάζεται: Eλέκτρα.  Είναι αυτή που ηλεκτρίζει και αγγίζει με ιερή δίνηση το πρώτο τσάκρα.  Προκαλεί περιδινίσεις  στο ανθρώπινο σώμα στην περιοχή της λεκάνης, οι οποίες γίνονται αισθητές με οξύ αίσθημα πόνου κατά διαστήματα και σε ρυθμό ενός ύμνου ιαμβικού πενταμέτρου:

<< Eλέκτρα μητέρα του φωτός του σκοταδιού κυρία
 Των υπόγειων νερών την ροή εσύ που καθορίζεις,
Και της θαμπής αυγής ιερή δαιμόνισσα των όσιων ιερέων,
 σε σένα όρκο ιερό προσφέρουμε την γνώση του φωτός να κρατήσουμε εντός μας,
 του σκοταδιού τη δύναμη σε μας που διαφεντεύει μέχρι της γης τα τρίσβαθα,
με ιερό κορμί να υπηρετούμε»

Η  ρυθμική επανάληψη του ύμνου προκαλούσε στην όραση εναλλαγή σκότους και φωτός στην αρχή ρυθμικά και αργότερα με αναλαμπές ταχύτατες, ώστε κάποιοι μυημένοι είχαν την ικανότητα μέσα σε όραμα να ενθυμηθούν την ζωή τους και τις ανώτερες και κατώτερες επιθυμίες τους.
Στην συνέχεια ακολουθούσε το λεγόμενο λουτρό στα πράσινα  νερά. Ηταν ξεχωριστό για τους άντρες και τις γυναίκες που συμμετείχαν στα μυστήρια. Η ονομασία του προέρχεται από τα υλικά που χρησιμοποιούσαν σε νερό υψηλής θερμοκρασίας ώστε το σώμα να ανακουφιστεί από τους πόνους της πρώτης μετατροπής. Ηταν βασιλικός  φεγγαρολούλουδο ( αυτό που σήμερα ονομάζουμε αψιθιά,) μανδραγόρας, και το πράσινο στέλεχος της παπαρούνας.
Ο καθαρμός είναι η βάση για την ψυχική ανάταση καθώς το τσάκρα της βάσης και από τις δύο πλευρές του κόκυγα αλλάζει δονητικά, πυρακτώνεται και προσφέρει στους μυημένους την ύψιστη ψυχική δύναμη καθώς αυτοί γίνονται κύριοι των ενστίκτων εξουσίας   και επιβίωσης, και νικούν το κομμάτι εκείνο που είναι υποταγμένο στην ανάγκη της ζωής και του θανάτου.
Η Ολυμπιάδα η μητέρα του Μ.Αλεξάνδρου χρησιμοποιούσε συχνα  ως  πρώτη ιέρεια των Καβειρίων μυστηρίων την πρώτη μετουσίωση που αναφέραμε  για να ενδυναμώσει τους πολεμιστές και να προετοιμάσει τον γιό της όχι μόνο για σωματικές αλλά και σκληρές ψυχικές μάχες. Λέγεται ότι ο Αλέξανδρος είχε διδαχτεί την μετατροπή του πρώτου τσάκρα από την παιδiκή ηλικία ,γι’ αυτό δεν φοβήθηκε να πολεμήσει εκπαιδευμένους στρατιώτες  όταν ήταν δώδεκα ετών, ενώ απευθυνόταν σε ενηλίκους αξιωματούχους του
πατέρα του ως ίσος.
 Η  συνέχεια της μύησης  γινόταν στο περίφημο<< άντρο>>. Συνήθως επέλεγαν ένα σπήλαιο όχι στα έγκατα της γης όπως ορίζουν τα σωζόμενα κείμενα αλλά σύμφωνα με τους πυθαγορείους η τοποθεσία ανακαλύπτονταν με την βοήθεια των ιερέων  έτσι ώστε να ξεκινά από τα βάθη της γης αλλά να καταλήγει στην κορυφή ενός όρους που έβλεπε προς την θάλασσα. Αυτό ήταν απαραίτητο γιατί η δονητική μετατροπή του δεύτερου τσάκρα της κάτω κοιλιακής χώρας έπρεπε να γίνει με την βοήθεια του άρχοντα του πυρός του θεού Ηφαίστου.
Η τελετουργία ξεκινούσε στα βάθη της νύχτας με μία τελετουργική  παραθαλάσσια λαμπαδηδρομία . Οι μετέχοντες στην μύηση κρατούν πυρσούς και στροβιλίζονται κυκλικά τραγουδώντας μία μελωδία επίκληση στον θεό  Ήφαιστο ώστε αυτός  να εμφανιστεί και να ακολουθήσει τα βήματά τους στον χορό και σε όλη την διάρκεια των τελετών που επρόκειτο να ακολουθήσουν ως επόπτης.
<< Ηφαιστε εσύ που πελεκάς τον άργυρο ,και υποτάσσεις την φωτιά του,
  Εσύ   με τα δυνατά σου χέρια το σίδηρο και τον ορύχαλκο διαφεντεύεις
  Εσύ   κατάφερες στο σκοτεινό μέταλλο φως να ρίξεις
Στάσου παραστάτης και καθοδηγητής μας , φώτισε το σκοτεινό μονοπάτι της ζωής ώστε να την ξαναζήσουμε σαν δικοί σου υπηρέτες
  και το σώμα μας από φωτιά  και μέταλλο να δομηθεί.>>
Πραγματικά η δεύτερη μετουσίωση καύση  είναι     τέτοιας  υφής ώστε  το γενετήσιο ένστικτο να ανυψωθεί σε ισχυρή εστία πυρός.
H άποψη πως η λαμπαδηδρομία γινόταν με την έναρξη της νέας σελήνης η οποία συμπίπτει με την έμμηνο ρήση των γυναικών φαίνεται να ευσταθεί και δηλώνεται ως η υπόσχεση ή σφραγίδα αίματος για τις γυναίκες που συμμετέχουν στα μυστήρια.
 To  αίμα των γυναικών μετά το τέλος της τελετουργικής λαμπαδηδρομίας πλενόταν συμβολικά στον ωκεανό για να συνδεθεί με την μεγάλη μητέρα των υδάτων και να μεταμορφωθεί σε δύναμη  γέννησης ισχυρών γυναικών που θα συνέχιζαν το έργο των μητέρων τους.







  Πυθαγόρεια επίκληση  στον Ποσειδώνα

            Ποσειδώνα ισχυρέ των αλόγων κυβερνήτη,
              Του αλμυρού πόντου οδηγέ,
              Της  ζωής και της φύσης των όντων παντογνώστη,
           Εσύ  επικοινωνείς με όλα τα άγια ύδατα,
           Των πολλών ονομάτων βασιλέα,
         Εσένα καλούμε άρχοντα  ,που σε δοχείο κυμάτων την  γη περικλείεις,
             Με τα ισχυρά  των νερών άρματα.
            Ποσειδώνα εσύ ο τρίτος των θεών αρχηγός ,όταν διάλεξες της θάλασσας     το βαθύ χάος,
              Που του αιθέρα αντανακλά την δύναμη,
               Χαίρεσαι με τα θηρία την κυμάτων καθώς ταξιδεύεις,
             Των μακάρων συνοδέ στις χώρες του αιώνιου ταξιδιού,
                Σεβαστέ πατέρα των νηριίδων  και του Πρωτέα δημιουργέ,
              Μεταμορφωτή του ωραίου.


            Ύμνος   των πυθαγορείων προς την θεά Αθηνά


Κόρη του μεγάλου Διός, σεμνή αρχόντισσα του φωτός φύλακα,
Της   τέχνης και της γνώσης  σοφή   κυβερνήτρια,
Των ανδρών   αξιοσέβαστη αρχηγέ σε πόλεμο και ειρήνη,
Εσύ  που προστατεύεις στην σκιά του ιερού δόρατος σου τις ψυχές
Και τιμωρείς με τον φρικτό θυμό σου τους ασεβείς,
Θεά της αγαθής φρόνησης, των γαλάζιων  αιθέρων δημιουργέ,
Εσύ  που γεννάς την ημέρα ,Τριτογένεια,  Παλλάδα,
Σε καλούμε να συνδράμεις  την νικηφόρα αλλαγή,
Εσύ των ανέμων και των  ουρανών  πολεμίστρια,
  Που χάνεσαι και εμφανίζεσαι μέσα στην ουσία της φωτιάς.



  
           

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ορφικά και πυθαγόρεια μυστήρια

Η πυθαγόρεια αριθμολογία