Η αιθερική μετατροπή των εννέα σωμάτων σύμφωνα με τους πυθαγορείους.

Η  μετατροπή των 9 αιθερικών σωμάτων  διατυπώθηκε αρχικά από  την πυθαγόρεια φιλοσοφία. Η χρήση της δύναμης αυτής  ήταν διαδεδομένη στους πυθαγόρειους, οι οποίοι είχαν την ικανότητα να προβάλλουν τα αιθερικά τους σώματα ανεξαρτήτως  χώρου  και χρόνου.
Τα παράδοξα της θεωρίας της σχετικότητας, του Αινστάιν  είναι εκείνα με τα οποία ο Ζήνων ο Ελεάτης ασχολείται όπως επί παραδείγματι η περίφημη ρήση του ότι ο βραδύτερος φτάνει στον προορισμό του γρηγορότερα από τον ταχύτερο.
Η μεταφυσική ερμηνεία του συγκεκριμένου παραδόξου έγκειται  στο γεγονός ότι η ψυχική και πνευματική προετοιμασία είναι εκείνη που διαμορφώνει ισχυρά άτομα μυημένα να κινούνται σε εννέα διαφορετικά και αλληλοδιαδοχικά αιθερικά πεδία με το υλικό τους σώμα.
Mε τον τρόπο αυτό   οι πυθαγόρειοι είχαν την δυνατότητα να εμφανίζονται  σε πολλά μέρη ταυτόχρονα με σκοπό να αναγνωρίσουν τους μελλοντικούς αδελφούς τους και να τους εισάγουν στον << πυθαγόρειον τρόπο βίου>>.
Η πρώτη αιθερική μετατροπή αφορούσε την σύνδεση των αισθήσεων με τα τέσσερα βασικά στοιχεία ( φωτιά, νερό, αέρα ,γή) . Συνέπιπτε μάλιστα με την πανσέληνο του Αυγούστου όταν οι έφηβοι του κύκλου των πυθαγορείων έπρεπε να μυηθούν στον τρόπο που η ύλη μετατρέπεται σε ενέργεια και η ενέργεια σε ύλη.
Τον τρόπο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι χρησιμοποίησε ο Χριστός όταν περπάτησε πάνω στο νερό υποδεικνύοντας στους μαθητές του την ευελιξία της υλικής πραγματικότητας.
Οι πυθαγόρειοι συνήθιζαν να οργανώνουν ένα συμπόσιο με τροφές αφιερωμένες στην θεά Εκάτη. Τα δείπνα της Εκάτης όπως λέγονταν περιλαμβάνουν σπονδές από κόκκινο κρασί με κανέλλα, μαύρα σταφύλια ψητό κατσικίσιο κρέας, μαύρο ψωμί, ελιές και σούπα από πλιγούρι και κίμινο.
Πριν το δείπνο κάτω από την σκιά ενός μεγάλου δέντρου πλατάνου ή βελανιδιάς συγκεντρώνονταν οι μαθητές και αναμεσά τους εκείνοι που διέθεταν την συνάφεια με κάθε στοιχείο.  
Aρχικά  απαγγέλεται ο ύμνος προς την σελήνη:
<< Κλύθι θεά βασίλεια φαεσφόρε, ταυρόκερως,
     Μήνη  ,νυκτιόδρομε, εννυχία, δαιδούχε, κόρη ευάστερε,
     αυξομένη  και λειπομένη,
  θήλυς  τε και άρσην,αυγάστερα,  φίλιππε,
χρόνου μήτερ, φερέκαρπε,
ηλεκτρίς   βαθύθεμε, καταυγαστέρα , νυχία,
 πανδέρκις, φιλάγρυπνε, καλοίς άστροισι βρύουσα,
λαμπετίοι, νυκτός άγαλμα, αστράρχη τανύπεπλε,
ελικόδρομε πάνσοφε κούρη,
 ελθέ λαμπόμενη σώζουσα νέους ικέτας.>>
Η μετάφραση είναι :
<< Σε καλούμε  βασιλική θεά που το φώς φέρεις,
 Eσύ που όμοια με ταύρο είσαι στην μέση της φοράς σου και τον δρόμο της νύκτας βαδίζεις,
Με την καλή πορεία τις δάδες κρατάς, κόρη των πιο ωραίων αστέρων,
 Που μεγαλώνεις και μικραίνεις, είσαι άντρας και γυναίκα,
 Δημιουργείς το αυγινό αστέρι, εσύ αγαπημένη περήφανη αρχηγέ των αλόγων,
 Και του χρόνου μητέρα που τους καρπούς της γης φέρεις,
Με τα βαριά  κεχριμπαρένια  μάτια σου,πάντα αγρυπνάς και τα πάντα βλέπεις
Καθώς φυτεύεις τα νέα άστρα, μεσα στην μήτρα της νύχτας του κόσμου,
Λαμπερή  του σκοταδιού εσύ  ομορφιά,
Πάνσοφη κόρη ,που πέρασες μέσα από των εμποδίων το δρόμο,
Σώσε τους νέους προσκυνητές σου>>.

Kατόπιν  ψάλλοταν  ο ύμνος προς την Νύκτα. Το σκοτάδι δεν είναι απλά η απουσία του φωτός αλλά και η γενεσιουργός αιτία του. Οι πυθαγόρειοι ονόμαζαν σκοτάδι αυτό που ο Γιούνγκ αποκαλεί συλλογικό ασυνείδητο .Είναι η αιτία των όντων και η ενσυνείδητη πρόθεση δημιουργίας αισθημάτων και δυνάμεων. Η νύχτα γεννά την δύναμη της ψυχής που κυβερνά τα στοιχεία. Η νύχτα είναι η θεά των ισχυρών ανθρώπων καθώς  αυτοί περνώντας μέσα από σκληρή μύηση καταφέρνουν να κυριαρχήσουν σε κάθε κύτταρο του υλικού σώματός τους και να μεταβάλλουν τα στοιχεία του κατά βούληση.
Το πρώτο αιθερικό σώμα σχετίζεται άμεσα με τον  αιθερα και τις επτά μεταβολές-εξελίξεις , οι οποίες πραγματοποιούνται στην αναπνοή. Εισπνέουμε πάντα από τον υλικό κόσμο αλλά σύμφωνα με την πυθαγόρεια εκπαίδευση εκπνέουμε στον ουράνιο. Με τον γήινο κόσμο ο άνθρωπος συνδέεται με τα δεσμά της συμπάθειας. Συμπάσχει αλλά κατ ουσίαν δεν συμμετέχει στην διαδικασία της φυσικής ζωής. H αναπνοή είναι η ενέργεια της ψυχής, λειτουργεί ως ασώματη ουσία ,και είναι η βάση και η πεμπτουσία του όντος. Η πρώτη αιθερική μετατροπή πραγματοποιείται στην στοματική κοιλότητα  μέσω του ατμού, ο οποίος παράγεται από τον αιθέρα και το νερό. Ο ατμός αποτελεί σύμμιξη της  του υλικού και του αιθερικού στοιχείου της ψυχής. Η Ψυχή του κόσμου και των άστρων είναι της ίδιας φύσης και ουσίας με την ψυχή των υδάτων και των νεφών. Η λειτουργία του νοητικού μέρους της ψυχής πάλλεται σε αρμονία με τα κύματα του Πνεύματος που είναι ο αιθέρας και με τα κύματα του φωτός που είναι ο ήλιος. Η   εισπνοή του υλικού σύμπαντος γίνεται αιθερική ζωή όταν εκπνέουμε πνεύμα και φώς.
Τα πέντε αιθερικά σώματα των πυθαγορείων αντιστοιχούν στα πέντε επίπεδα των στοιχείων της φύσης, ενώ η αιθερική μετατροπή πραγματώνεται ως εξής. Στο στόμα ο αιθέρας κατευθύνει την αναπνοή Στον Δία και το πνέυμα.
Στην παρεγκεφαλίδα  αντιστοιχεί ο Διόνυσος , η μέθη , η έκσταση , η διάλυση του όντος ο νοητικός και αισθητικός θάνατος. Ο Νούς δεν αναλύει και οι αισθήσεις γίνονται ρευστές ,χάνουν την οξύτητα και μεταβάλλονται σε έναν ενιαίο εντοπισμό του πραγματικού. Το στοιχείο που επικαλείται εδώ ο μύστης είναι η υγρή μορφή της ενέργειας, το νερό.
 Κάθε μόριο του αισθητού αιθέρα πλέει σε έναν ωκεανό αστρικής ύλης με αποτέλεσμα Η παρεγκεφαλίδα που  διαμορφώνεται από την εμβρυακή ηλικία μέσα στην υγρή ρευστότητα μεταβιβάζει τα μηνύματα των θεών προς τους ανθρώπους καθώς αναπτύσσει μία ιδιαίτερη μορφή ενόρασης η οποία καλείται πρόγνωση.
Ο ωκεανός του Ποσειδώνα στην αιθερική μορφή της πρώτης  υλικής μετατροπής είναι στην αρχή και κατά μήκος του εγκεφάλου αυτό που οι μύστες ονομάζουν  Ποσειδώνια ροή.
  Mε άλλα λόγια η παρεγκεφαλίδα θεωρείται από τους πυθαγόρειους ένας δαίμων μεταξύ θνητών και αθανάτων.
Η ποσειδώνια ροή βοηθά στην μεταφορά των εντυπώσεων από ένα ανώτερο σε ένα κατώτερο επίπεδο. Δηλαδή ο μύστης αποσπά τα θεικό αποτύπωμα και το μετουσιώνει σε μια κάποια ενόραση με τον χαρακτήρα βεβαιότητας. Η αιθερική  ενόραση λειτουργεί ως πρόγνωση γεγονότων αλλά και πραγματική θέαση της ουσίας των υλικών ααντικειμένων. Ο μύστης βλέπει με κλειστά μάτια την αλήθεια, το ψέμα την αγάπη, το μίσος την οργή, την αλαζονεία την φιλοδοξία, την κακή πρόθεση. Οι πυθαγόρειοι έλεγαν ότι τα σώματα είναι είδωλα των ασωμάτων.
 Όπως  τα σώματα αντανακλώνται στους καθρέπτες, έτσι και οι  ιδέες είναι αντανακλάσεις των ασωμάτων στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Μέσα από τον αιθέρα της παρεγκεφαλίδας ο νοητός κόσμος προβάλλεται στον αισθητό.
 Η  ύλη των δύο πρώτων αιθερικών σωμάτων βρίσκεται σε συνεχή κίνηση και μεταβολή. Τα αιθερικά αυτά κέντρα όταν είναι ενεργά επιτρέπουν στον άνθρωπο να αντιλαμβάνεται το χωροχρονικό συνεχές, όπως το περιγράφει η σημερινή κβαντική θεωρία και η άποψη του Αινστάιν για τον χωροχρόνο.
Το αποτέλεσμα είναι πως η μύηση της αιθερικής μετατροπής πρόσφερε με τα δύο αυτά κέντρα στον άνθρωπο δύο  ικανότητες: την ικανότητα να διαβάζει κανείς την σκέψη, χωρίς ωστόσο να παραβιάζει την ελεύθερη βούληση των ατόμων, και την ικανότητα της προβολής των πραγματικοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι μία  καταστρεπτική πραγματικότητα, όπως ένας πόλεμος ή μία επιδημία μπορούσε να αλλάξει με την ποσειδώνια ροή.
Οι θεοί έλεγαν οι πυθαγόρειοι δημιουργήθηκαν από το αγνότερο μέρος του υλικού αιθέρα.Οι άνθρωποι δεν είναι θνητοί αλλά εκπίπτουν σε μία αιώνια κυκλική κίνηση , η οποία παίρνει την μορφή νόμου. Κάθε αιθερική μετατροπή είναι και μία ξεχωριστή οδός προς την αθανασία και την υλική μεταμόρφωση. Ο μύστης αποκτά τον έλεγχο του υλικού σώματός του και περαιτέρω της πραγματικότητας που αυτό διαμορφώνει. Οι πυθαγόρειοι έλεγαν ότι είμαστε αυτό που σκεπτόμαστε. Πράγμα που σημαίνει ότι οι σκέψεις φόβου , μίσους ή αλαζονείας αντιστοιχούν σε αντίστοιχες πραγματικότητες.
Εκείνο που γεννιέται μόνο μία φορά δεν φθείρεται ποτέ. Οι δύο πρώτες αιθερικές μετατροπές σε αυτό αντιστοιχούν. Δημιουργούν ένα πλέγμα αιωνότητας μέσα από την ποσειδώνια ροή και ταυτόχρονα ελέγχουν την δυσλειτουργία των συναισθημάτων μέσα από την ενσυναίσθηση και την πρόγνωση.
H  αιθερική μετατροπή των ματιών συνδέεται άμεσα με το στοιχείο της φωτιάς και τον θεό της τον Ήφαιστο. Η όραση μετατρέπεται σε φλόγα και το πύρινα μάτια καταστρέφουν και δημιουργούν . Κααστρέφουν τον σκοτεινό αιθέρα και με το πυρ από τον κεραυνό του Δία δημιουργούν την ενόραση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ορφικά και πυθαγόρεια μυστήρια

Αισθητική του Υπαρξισμού

H κοσμογονία στον Πυθαγόρα και στον Τίμαιο του Πλάτωνα