Το μυητικό έργο των Πυθαγορείων διαρθρωνόταν σε τρεις
βαθμίδες. Ο σκοπός τους ήταν να παρέξουν μία επαρκή φιλοσοφική εξήγηση σε σχέση προς τα τεκταινόμενα που συντελούνταν στους εσώ-
τερους κύκλους της Δημιουργίας. Οι εισαχθέντες στο Πυ- θαγόρειο
σύστημα αναγορεύονταν σε Ακουστικούς,
απο- τελούσαν κατ’ ουσίαν τον κύκλο των ακροατών. Οι ακροα-
τές δεν εδικαιούντο να μετέχουν στις συζητήσεις. Υποχρε- ούνταν σε απόλυτη σιγή και σ’ αυτό το διάστημα συγκέ-
ντρωναν γνώσεις και επαύξαναν τις εμπειρίες τους.
Μετά την παρέλευση
του χρονικού διαστήματος των τρι-
ών ετών, και υπό την προϋπόθεση ότι η πρόοδός
τους κρινό- ταν ικανοποιητική, ανυψώνονταν στην τάξη των «Μαθη- ματικών». Επρόκειτο για μία βαθμίδα, τα γνωστικά αντι- κείμενα της οποίας δεν περιορίζονταν σε μία στείρα εμβά- θυνση στις αρχές της μαθηματικής επιστήμης, αλλά αποτε- λούσαν το υπόβαθρο για τη συνειδησιακή και γνωστική
δι- εύρυνση, η οποία
θα άνοιγε τους ορίζοντες για την προσέγ- γιση και επίτευξη υψηλότερων και
ουσιαστικότερων στό- χων. Οι «Μαθηματικοί» συνδύαζαν τη Γεωμετρία, τα μα- θηματικά και τη Μουσική, υπεισερχόμενοι στη διερεύνηση
των αναλογιών που υφίσταντο μεταξύ αυτών. Ακολουθού-
σε η τρίτη βαθμίδα, αυτή των «Φυσικών». Επρόκειτο για τους αληθινούς
ερευνητές και σπουδαστές των
αρχών του εσωτερικού βίου, οι οποίοι προσέγγιζαν εμπράκτως τη θεία
διάσταση της ζωής. Οι τρεις
κυρίαρχες βαθμίδες μυήσεως οδηγούν στις επόμενες επτά αριθμός ο οποίος
ανταποκρί- νεται και στις βασικές
αριθμητικές μονάδες της κοσμογο-
νίας. Συνοπτικά, μπορεί να
επισημανθεί ότι στα Μυστήρια των Πυθαγορείων επέρχεται η διαμόρφωση του ατόμου και
καταδεικνύεται η προέλευσή του, ενώ παράλληλα παρέχε-
ται διδασκαλία περί των δυνάμεων
εκείνων που συνιστούν τις φυσικές μορφές των
φαινομένων.
Ακολουθούν τα
άρρητα, τα οποία υφίσταντο σε όλα τα μυστηριακά
συστήματα. Όλο αυτό το φάσμα της μυητικής γνώσεως, παρέχεται εντός του κύκλου
της τριετούς σιω- πής. Ακολούθως, στα πλαίσια μίας πενταετούς σιγής, διε-
ξαγόταν το ανώτερο έργο, προορισμένο αποκλειστικά για μύστες εξαγνισμένους
στο σώμα και στο πνεύμα, το οποίο και προσδιοριζόταν από την δεύτερη βαθμίδα. Επακολου- θούσε η τρίτη βαθμίδα, στην οποία πρόσβαση
είχαν μόνο οι «Πεφωτισμένοι» άνδρες
και οι αγνές γυναίκες
που διέθε- ταν ψυχική καθαρότητα.
Ο Πυθαγόρας είχε υιοθετήσει πολύ αυστηρά κριτήρια για την αποδοχή κάποιου στην κοινότητά
του με την ιδιό- τητα του δοκίμου μέλους, ενστερνιζόμενος, λόγω αριστο- κρατικών
καταβολών, την αρχή ότι η ποιότητα
δεν ανευρί- σκεται στην ποσότητα.
Οι Πυθαγόρειοι φιλόσοφοι, πέρα από το ότι
επικέ- ντρωναν τη μελέτη τους στη μαθηματική επιστήμη, επιζη- τούσαν να συλλάβουν την αληθινή φύση των αριθμών και τη σχέση τους με τα ουράνια σώματα.
Επίσης ασκούν
το αιθερικό τους σώμα ώστε αυτό να
ελέγχεται και να προβάλλεται κατά βούληση.
Το αιθερικό
σώμα του ατόμου είναι, μέρος
του αιθερικού σώματος της ανθρωπότητας κι αυτό με τη σειρά του είναι μια
όψη του αιθερικού
σώματος του πλανήτη, το οποίο
επίσης αποτελεί ενδογενές
τμήμα του αιθερικού
σώματος του ηλια- κού συστήματος.
Είναι ένα λεπτοφυές σώμα το
οποίο είναι αόρατο στο κοινό μάτι αλλά ταυτόχρονα πολύ υπαρκτό.
Μπο- ρούμε να πούμε
ότι είναι το καλούπι
του φυσικού μας
σώ- ματος και το σώμα το οποίο ζωογονεί,
ενδυναμώνει, προστα-