ΚΑΛΗΝ ΕΣΠΕΡΑ ΑΡΧΟΝΤΕΣ


Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι: « Η Ιατρική, για πρέπει να ερευνήσει την αρρώστια, όπως η μουσική, για να δημιουργήσει την αρμονία, πρέπει να εξετάσει τη δυσαρμονία.». Δηλαδή, ως υγεία ορίζει την αρμονία, και την ασθένεια ως δυσαρμονία.Στη Μυθολογία, η Αρμονία, ήταν κόρη του Άρη και της Αφροδίτης ( του θεού που προσωποποιεί τις δυνάμεις της βίας και της θεάς του έρωτα ) και συμβόλιζε τη σύνθεση αντιθέτων δυνάμεων. Όπου δεν υπάρχει σύνθεση των δυνάμεων, υπάρχει δυσαρμονία. Στην καθημερινή χρήση της ελληνικής γλώσσας αναφερόμαστε συχνά στην αρμονία, όταν μιλούμε για το αρμονικό σώμα ή πρόσωπο, τις αρμονικές σχέσεις , την αρμονία στη φύση, την αρμονία στους ήχους ,την αρμονία στη μουσική…. Λέμε καμιά φορά, ότι είναι έμφυτη η τάση του ανθρώπου να έλκεται, να ευφραίνεται και να ψυχαγωγείται από το αρμονικό, το όμορφο (εύμορφο) , το ωραίο, χωρίς συχνά να συνειδητοποιούμε το γιατί .
Ο Δημόφιλος είπε ότι: «Οι λόγοι του σοφού μοιάζουν με σωτήρια βάλσαμα, που όταν είμαστε ασθενείς μας ανακουφίζουν και όταν είμαστε υγιείς μας ευφραίνουν!» Βάλσαμο
λοιπόν ο λόγος του σοφού και θεραπεύει. Θεράπευε και ο σοφός Πυθαγόρας με τον ΛΟΓΟ .
Ποιο Λόγο; Με τη « Μουσική Μελωδία της Αρμονίας των Ουρανίων Σφαιρών».
ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο ΛΟΓΟΣ, Ή ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Ο HΧΟΣ;
« Ο Πυθαγόρας, από τον 6ο αιώνα π.Χ, χρησιμοποιούσε τον ήχο για θεραπευτικούς σκοπούς. Ήταν ο πρώτος στον κόσμο που χώρισε το περίφημο μονόχορδο του, σε διαστήματα (στο μισό, στο τέταρτο..) και με την αναλογία , τον ΛΟΓΟ , απέδειξε ότι ο ήχος είναι παλμική κίνηση. Αυτά λίγο ,πολύ, είναι γνωστά από τα βιβλία εδώ και χρόνια.Eίναι επίσης γνωστό από την παράδοση, ότι ο Πυθαγόρας προσέθεσε μία ακόμη χορδή στην επτάχορδη μέχρι τότε λύρα.
Εκείνο που δεν είναι γνωστό, είναι: πώς ο Πυθαγόρας, είχε συνθέσει τη μουσική την οποία χρησιμοποιούσε για τη θεραπεία μαθητών του που είχαν ψυχικά προβλήματα ή άλλες ασθένειες;...»
Αυτά μας είπε ο Συγγραφέας , κ. Ιπποκράτης Δάκογλου, ο οποίος έχει αφιερώσει χρόνια ολόκληρα στη μελέτη της Πυθαγορείου φιλοσοφίας. ΄Εχει εντρυφήσει στα αρχαία κείμενα και έχει φέρει στην επιφάνεια θησαυρούς που αφορούν στον Πυθαγόρα.. Το ότι ο κ. Δάκογλου είναι Πολιτικός Μηχανικός, απόφοιτος του Ε.Μ.Π, οπότε έχει μαθηματικές γνώσεις, αλλά και το πάθος του, παιδιόθεν, για την αναζήτηση στοιχείων για τον Πυθαγόρα, στις ξένες κυρίως βιβλιοθήκες, του άνοιξαν πόρτες που δύσκολα ανοίγουν.
« Από την αρχαιότητα, μας είπε, διασώθηκε το όνομα της μουσικής του Πυθαγόρα. Όχι από τους Πυθαγόρειους,,(αυτοί ορκίζονταν όρκο σιωπής ), αλλά από άλλους. Η μουσική λεγόταν: « Μουσική Μελωδία της Αρμονίας των Ουρανίων Σφαιρών». Πολλά λέγονταν γύρω από τη μουσική αυτή. Ο Αριστοτέλης αφιέρωσε στο βιβλίο του «Περί Ουρανού» ολόκληρο κεφάλαιο για τη Μουσική Αρμονία του Πυθαγόρα, και εξέφρασε τις αντιρρήσεις του για όσα περίεργα διεδίδοντο για τη μουσική του.
Είχα την τύχη να καταφέρω να βρω, από ακριτομυθίες του Φιλολάου, που ήταν μαθητής του ηλικιωμένου πλέον Πυθαγόρα, ποιος είναι ο μαθηματικός Νόμος της Μουσικής Μελωδίας της Αρμονίας των Ουρανίων Σφαιρών! Ο Φιλόλαος ήταν ο μόνος που κρατούσε σημειώσεις. (Μέρος αυτών των σημειώσεων αγόρασε ο Πλάτων με πολλά χρήματα, και τα έχει γράψει στον «Τίμαιο».).Ο Μαθηματικός Νόμος των Αποστάσεων των Πλανητών, είναι ο Νόμος της Δημιουργίας ολόκληρου του σύμπαντος!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

TΑ XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ

H κοσμογονία στον Πυθαγόρα και στον Τίμαιο του Πλάτωνα

Τα Καβείρια Μυστήρια όπως παρουσιάζονται στον Πλάτωνα και τους προσωκρατικούς φιλοσόφους